Hoe breng ik mijn bureaublad in de oorspronkelijke staat terug?

Ik wilde iemand op een forum feliciteren en knipte daarvoor een plaatje uit "Mijn afbeeldingen". Ik bleek het niet te kunnen plakken (plakken niet gehighlight dus) op het antwoordveld op dat forum en zat dus met een wit veld voor mijn neus. Je kon wel klikken op "Als achtergrond gebruiken" en dacht dat mijn plaatje zo dus toch in het antwoordveld terecht zou komen en ik gewoon tekst daardoorheen zou kunnen typen. Inplaats daarvan is de achtergrond van mijn bureaublad nu een zeer irriterend wit vlak geworden. Hoe maak ik dat weer goed?

13 jaar geleden
in: Software
26.2K

Het beste antwoord

Heel simpel.

Zoek een leuke schermvullende foto op je harddisk en klik er met de rechtermuisknop op. Vervolgens selecteer je: als achtergrond gebruiken.

Vervolgens heb ke weer een mooi bureaublad.

Je kunt ook de achtergrondfoto opzoeken welke je eerst in gebruik had, en die opnieuw als achtergrond gaan gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ik deed wat je zei en heb nu een ontzettend leuke kat als achtergrond van mijn bureaublad. Zou hem wel een kopje willen geven als hij echt was ;-) Dank je wel hoor, wist niet dat het zo simpel was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig zijn er genoeg mensen die je dan snel kunnen helpen heh? Ideaal zo'n site, waar op ieder uur van de dag wel mensen zijn die helpen en tips geven! Bedankt trouwens allemaal!!

Andere antwoorden (1)

Je kunt de situatie niet zo makkelijk terugzetten, althans niet zonder systeemherstel. Maar je kunt waarschijnlijk wel makkelijk opnieuw het bureaublad wijzigen:

1. Kies een leuke foto of afbeelding op je pC en rechtsklik. Kies dan "Als achtergrond gebruiken"

2. Stel in het configuratiescherm een standaard bureaublad of thema in.

In windows XP kan je het bureaublad instellen door rechts te klikken op het bureaublad en Eigenschappen te kiezen. In WIndows Vista / Windows 7 klik je rechts op het bureaublad en kies je "aan persoonlijke voorkeur aanpassen".

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je eens wat nieuws wilt kan je ook op onderstaande zoekopdracht klikken (link google). Klik rechts op een plaatje dat je leuk vindt en kies dan ook "als achtergrond instellen". Elke keer dat je dat doet wordt het huidige plaatje overschreven.

Als je een lijstje met vaste achtergronden wilt, dan klik je rechts op het bureaublad en kies je aanpassen. Op het tabblad Bureaublad zie je een lijstje met standaard Windows thema's, maar je kunt daar ook naar thema's bladeren zoals in bijgaande afbeelding.