Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt mac filtering?

Ik gad altijd wifi op school ( 3 dagen ongeveer) en daarna werd mijn mac adres geblokeerd. Is dan mijn mac adres geblokkeerd of zijn er een aantal pc's op dat wifi ingesteld die toestemming hebben? Maar als dat laatste zo is, hoe kan het dan dat ik toen ik voor et eerst met deze ipod op school kwam wel voor. Een paar dagen wifi had?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
743

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je mac adres geblokkeerd is betekend dat dat je apparaat geblokkeerd op dat netwerk en dat je daar zelf niks aan kan doen om dat je veranderen.

Toegevoegd na 24 seconden:
te
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eenvoudigst voor de school is het om een aantal Mac adressen toe te laten en de rest uit te sluiten. Zouden ze andersom werken dan zouden ze continue apparaten aan de lijst moeten toevoegen. Naar het waarom je er eerst wel op kon kunnen we slechts gissen; misschien zijn ze met Mac filtering begonnen toen jij er 3 dagen op zat of misschien hebben ze WEL een vorm van negatieve filtering. Alleen de school kan die vraag met zekerheid beantwoorden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding