Mag ik een nummer gemaakt met magix music maker op youtube plaatsen?

Ik weet dat ik niet de rechten heb voor in de top 40 ( mocht het een hit worden :P ), maar zou ik het op Youtube mogen plaatsen onder mijn naam? Ik zet natuurlijk zoals altijd in de beschrijving: Made with Magix Music Maker®. Zou ik het dan wel als titel onder mijn naam mogen zetten?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik gebruik in het nummer loops die bij Magix geleverd zijn! Ik heb bepaalde zelf gemaakt en sommige aangepast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
2.3K

Antwoorden (3)

Je hoeft er niet bij te zetten met welk programma je het gemaakt hebt. Als je nummer maar geen auteursrechtelijk beschermd materiaal bevat zoals samples van andere nummers etc.

Toegevoegd na 46 seconden:
Je mag het dus uploaden, dat heeft niets te maken met het programma waar je het mee maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik in het nummer loops die bij Magix geleverd zijn! Ik heb bepaalde zelf gemaakt en sommige aangepast! Op internet las ik dat je het voor eigen gebruik en Youtube mag gebruiken, maar wanneer het in de richting van geld verdienen ermee gaat, dan heb je geen rechten. Ik zal vast leuke reacties krijgen, maar het kan niet zomaar ineens in de top 40 komen toch qq?
In programma's Magix Music Maker zit vaak een rechtenvrije database met loops en FX. Dat wil dus zeggen dat je, als je hier een track mee gemaakt hebt, je de muziek gewoon mag publiceren en zelfs uitgeven op een CD.

Dit lijkt supertof, maar er is geen enkele artiest die dat doet. Maak je iets met samples van Magix, dan maak je het niet zelf en mag je jezelf eigenlijk geen artiest noemen. Sowieso herkent iedere DJ de samples die jij gebruikt. Dat wil je natuurlijk ook niet.

Dus in het kort: ja, dit mag je op YouTube zetten. Mits de samples rechtenvrij zijn. Dit staat vaak in het boekje of de documentatie die bij de software zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp niet waar deze informatie vandaan komt maar dit is totale onzin ! Ikzelf maak ook mixen en remixen , twee staan er op YouTube . 1 daarvan is helemaal gemaakt met Magix en de andere is gemaakt van Samples van tracks waarvan sommige nummers hier nooit uit zullen komen maar in Amerika "knallers" zijn .
Ik heb geen waarschuwing van YT gehad dat ik rechten zou schenden sterker nog ; het is in Amerika toegestaan om samples ( ongevraagd ) te gebruiken van andere artiesten. Nou zou je natuurlijk kunnen zeggen dat ik niet beroemd ben dus niet opval , daar hebben jullie helemaal gelijk in . Maar dan moet je maar een kijken naar DJ Bl3ND op YT die met gemak 25 miljoen keer bekeken wordt en de mixen van hem zijn helemaal opgebouwd uit Samples . Google " hans Bombo 2013 " of kijk eens naar het filmpje wat ik toevoeg van DJ Bl3ND ( misschien worden jullie ook fan ;-) )

Toegevoegd na 1 minuut:
filmpje toevoegen ging niet dan hier even klikken
http://www.youtube.com/watch?v=ruOAAoC-1E0