Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een GIF?

Ik wil een bewegend plaatje maken van foto's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011 heeft zo`n leuke avatar. Bedoel je dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOW....zoiets ja. Maar dan eenvoudiger.
:)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt zelf heel simpel gifjes maken met het (gratis) programma Photoscape:
http://www.photoscape.org/ps/main/index.php
(Daarmee kun je trouwens niet alleen animaties maken, maar ook op een eenvoudige manier foto's bewerken).

Als je het programma hebt geopend, kun je links door de mappen bladeren die op je pc staan (zie afbeelding). Zoek de plaatjes of foto's waarvan je een gif-bestand wilt maken en sleep ze naar het middelste (grijze) vlak. Ze komen dan automatisch bovenin te staan. De grootte van de gif-afbeelding, de snelheid waarmee de afbeeldingen moeten wisselen en de overgangseffecten tussen de verschillende afbeeldingen, kun je rechtsboven in het programma instellen. En zo heb je, binnen een paar minuten, een gifanimatie gemaakt.

En nee, mijn avatar heb ik niet zelfgemaakt... Die heb ik op het internet gevonden!
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bedoeld een animated gif. Je kan dit o.a. maken in een programma als Photoshop. Ook zijn hier speciale programma's voor. De pagina in onderstaande link legt precies uit hoe e.e.a. in z'n werk gaat. Ook worden er links naar gratis software gegeven.
Suc6

http://www.homepage-maken.nl/artikelen/wd/animatedgifs.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de plaatjes al hebt kun je ze met Ulead Gif Animator 5 in elkaar zetten.
Je kunt de tijd bepalen, maar ook leuke dingen toevoegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding