Wat betekent "geen app die deze nfc tag ondersteunt?" op mn smartphone?

Ik heb een nieuwe smartphone, de oude deed het niet meer goed plus was er een irritant geluidje dat ik niet wegkreeg, soms 10 keer per uur. Nu blijkt mijn nieuwe smartphone dat geluidje ook te hebben maar deze keer verschijnt er een pop up met de vermelding " geen app die deze NFC tag ondersteunt". Wat is dat en hoe herstel ik het zodat dat geluidje verdwijnt?

een jaar geleden
in: Software
10.2K

Het beste antwoord

In een pinpas of rijbewijs zit een nfc chip die waarschijnlijk door je telefoon wordt gedetecteerd. Wellicht zit er een bankpasje o.i.d. in je telefoonhoes.
Hopelijk is de melding weg als je deze eruit haalt.
Je kunt NFC op je smartphone uitschakelen. Ga naar Instellingen en ga vervolgens naar Verbonden apparaten (of Draadloos en netwerken, Verbindingen of NFC – afhankelijk van het type toestel). Als je NFC of een vergelijkbare optie ziet staan kun je deze afvinken.
Near-field communication of NFC is een contactloze communicatiemethode op korte afstand, vaak tussen enerzijds een apparaat met een voeding en anderzijds een kaart of ander object met een chip en een antenne, die gezamenlijk een NFC-tag genoemd worden. De tag heeft geen voeding nodig, hij ontvangt door inductie energie van het apparaat. De tag neemt dus niet het initiatief voor de communicatie. Het apparaat moet voortdurend een signaal uitzenden om te detecteren of er een tag in de buurt is.
NFC wordt op verschillende manieren gebruikt, waarbij het uitwisselen van informatie tussen een actieve lezer en een passieve tag de essentie is (de term "lezer" wordt ook wel gebruikt als er informatie in de tag wordt geschreven). NFC kan verwerkt zijn in een mobiele telefoon om betalingstransacties uit te voeren (passieve modus, de telefoon speelt de rol van het object met de tag) of een paspoort te scannen (actieve modus, de telefoon speelt de rol van het apparaat), in een polsbandje, smartcard of sleutelhanger voor toegangscontrole, in kleding verwerkt zijn om informatie op te vragen of in drukwerk voor reclamedoeleinden.
Toegevoegd op 20 november 2022 11:25: bron
SimonV
een jaar geleden
VraagAntwoord66
een jaar geleden
Precies mijn gedachte
liveisgreat
een jaar geleden
super, idd zo simpel is het haha. Pasje eruit gehaald, probleem opgelost, en NFC meteen ook afgezet zodat het niet weer gebeurt. Dankjewel!