Mag je geld vragen voor OpenOffice klonen?

Zie de website van deze afpersers/slimmerikken: http://www.orangeoffice.eu/.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgensmij mag je het niet eens verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een bepaalde licentie heeft mag het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets dacht ik ook ja... In ieder geval vind ik de site zeer misleidend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha geweldig :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet echt het idee, volgens mij is hij trouwens verplicht het pakket wat hij gemaakt heeft weer aan de community terug te geven. Ik zal het eens op tweakers vragen wat men hier van vindt. Daar zitten mensen die daar echt verstand van hebben / meewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wacht zie dat escape al dezelfde link gevonden heeft die ik vond. Je kan dus de beste heer mailen voor de broncode (die je dan gratis moet krijgen, en zelf kan compileren). Als je dat niet krijgt is hij in overschrijding van de GPL waar hij zelf mee schermt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind vooral dat zgn. waarborg keurmerk wat onderaan op die website bijzonder interessant. Ik kan het nergens traceren, het is geen link naar een controlerende organisatie, en ik ben dat keurmerk ook nooit ergens anders tegen gekomen. Rare bedoening, en alleen al om zo'n reden zou ik nooit in zee gaan met een dergelijk bedrijf/heerschap. My 2 cents :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, inderdaad een leuk bedacht keurmerkje... Hebben jullie trouwens de klantervaringen al gelezen? Hilarisch gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg grappig ook, hoe hij zegt dat "de laatste pakketten zeer vlug uitverkocht zullen zijn". Hoezo uitverkocht, kan dat dan met een product waarvan je onbeperkt kopieën kunt maken? Mensen downloaden 't gewoon, ze krijgen geen cds per post opgestuurd of zo... Lol

Het beste antwoord

Het is vrij normaal dat open source software verkocht wordt, maar de kosten zitten hem dan vooral in support. Kijk bijvoorbeeld naar Red Hat Enterprise Linux, dat in principe CentOS is maar dan met support van Red Hat en wat handige features.
Dit lijkt, vooral gezien de website, gewoon een hobbyprogrammeur die een leuk centje probeerd bij te verdienen door een zelf gecustomized OpenOffice te verkopen. Beetje flauw. Vooral omdat je maar slechts 30 dagen support krijgt voor dat geld. Das wel wat karig voor betaalde distibutie en support van een gratis GPL pakket.
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

OpenOffice is free/open source software. Dat mag je kopiëren zovaak je wilt en er zoveel geld voor vragen als je wilt. Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden, bijvoorbeeld dat je de code van eventuele wijzigingen die je aan het pakket maakt ook weer beschikbaar stelt.

Zie voor meer informatie over free/open source software de eerste 2 links. Voor de exacte licentievoorwaarden link nr 3.

Toegevoegd na 38 seconden:
Belangrijk: Je mag er ook aan veranderen zoveel je wilt, ook je eigen naam erop plakken.