Hoe kan ik per ongeluk gewistte fotos op een memorycard terughalen?

Is daar een programma voor?

Toegevoegd na 48 minuten:
Bedankt !! Alles terug.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja dat kan. Ik ga een programma voor je zoeken die dat kan. Maar als eerste:

Doe helemaal NIETS meer met die memory card. Geen nieuwe foto's maken!

Toegevoegd na 4 minuten:
In de bron staat een link naar 'undo-delete'.

Files, zowel op je memory card als ergens anders worden niet echt verwijderd op het moment dat je 'delete' drukt. Alleen wordt de verwijzing ernaar verwijderd. Dus dit programma kan je memory card afzoeken naar bestanden die er wel op staan.

Dit is ook de reden dat je absoluut niets nieuws op de memory card mag zetten na het deleten, je hebt dan een grote kans dat je nieuwe foto's over de oude heen zet en dan ben je ze absoluut wel kwijt.

Ik heb dit weleens gebruikt na een vakantie in Frankrijk. De laatste dag liepen we langs een actie van de undercover politie in Parijs en hebben daar wat foto's van genomen. Dat vonden ze _GEEN_ goed idee. Dus ze hebben al onze foto's gewist van de hele vakantie. Thuis even een undelete gedraaid en het grootste deel van onze foto's en filmpjes weer terug. Inclusief de foto's die we niet mochten hebben (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij verwijderen van bv foto's wordt meestal niet de data weg gegooid. Alleen wordt de naam & locatie van het bestand uit de index van de schijf / disk weg gehaald. Slimme software kan daarom op basis van data op de schuif gaan zoeken naar de verwijderde bestanden

Het softare pakket BadCopy kan eventueel gewiste foto's terug vinden. Voorwaarde bij elke recovery actie is dat je de schijf zo min mogelijk gebruikt, omdat elke schrijf actie op de disk ertoe kan leiden dat de oude data alsnog wordt overschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al aangegeven bestaat hier software voor die je zowel kunt aanschaffen als gratis gebruiken.

Een goed programma in een betaalde versie is Herstel uw bestanden. Deze is niet alleen voor geschikt om data van foto's terug te halen maar bv ook documenten, e-mail, multimedia etc. In de eerste link een overview van het programma en in de tweede link een overview van welke bestandstypen er meer gered kunnen worden.

In de derde link een overzicht met gratis versies. Deze zijn alleen vaak beperkt in hun kunnen.

Let wel. Dergelijke software (betaald en/of gratis) geven nooit geen garantie dat alles hersteld kan worden.
Uit eigen ervaring weet ik dat met Herstel Uw Bestanden ongeveer 90% van de bestanden weer goed terug komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geen garantie= dubbele ontkenning. Je zegt dan min of meer dat je dan altijd garantie hebt.
Hier vind je handige programma's:
http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/+Bestanden+kwijt+wat+is+de+beste+gratis+data+recovery+software

Toegevoegd na 20 seconden:
Ze zijn bovendien allemaal gratis!