Hoe kun je voorkomen dat een bepaald programma, bijvoorbeeld Limewire, niet meer op de computer geïnstalleerd kan worden?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel inderdaad hoe te voorkomen dat een programma nog geïnstalleerd wordt. Mijn excuses voor de onduidelijkheid/fout.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dubbele ontkenning brengt me een beetje in de war. Wil je nu dat het *niet* geïnstalleerd kan worden of dat het juist *wel* geïnstalleerd kan worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wilde ik ook net vragen Suzy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ie toch een beetje in de "vino"zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad hoe te voorkomen dat een programma nog geïnstalleerd wordt. Mijn excuses voor de onduidelijkheid/fout.

Het beste antwoord

Iedereen alleen 'Gebruiker' maken, geen 'Hoofdgebruiker' of 'Administrator'.

Toegevoegd na 24 seconden:
...of beheerder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn ook programmaatjes waar je in kunt stellen wat er wel en niet mag draaien/starten. Ik weet er niet zo eentje.
Als je PC gpedit.msc (PRO-versies van Windows?) ondersteunt, kan je 't daar volgens mij ook ergens instellen. Dat wordt zoeken... Honderden opties aldaar.
(Start / Uitvoeren / gpedit.msc {enter}.).

Toegevoegd na 3 minuten:
Mogelijk kan je ook een programma toevoegen aan een blacklist in je malware/virusscanner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik denk niet dat je dit kan voorkomen.

Limewire is nog altijd iets dat je zelf installeert. Dit is niet iets dat zich automatisch installeert.

Als het de bedoeling is dat je wil voorkomen dat iemand anders dit installeert, moet je ervoor zorgen dat je profielen creeert die geen toelating hebben om programma's te installeren.

Wat je ook kan doen is de websites van bepaalde programma's blokkeren zodat ze vandaar niet geinstalleerd kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet je zelf eerst local administrator zien te maken op de betreffende PC (hier zijn programmatjes voor). Vervolgens kun je installeren wat je wilt. Echter of je werkgever hierop zit te wachten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke programma's zijn dat, Jeroen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn kleine linux programmatjes die je kunt vinden als je gaat zoeken op het internet, google maar op local administrator. Deze download je en zet je op een USB stick. Vervolgens start je de pc op via USB en installeert het. Vervolgens heb je alle rechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm... Da's vreemd. Dan zou de Windows-beveiliging geheel waardeloos en gekraakt zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt als een bus, op je eigen PC kan je ten alle tijden local administrator worden. Is gewoon een aanpassing bij het opstarten.
je kunt ervoor zorgen dat jji een administrator account hebt en dat een andere gebruiker alleen gebruikersrechten heeft. Nu kun je aangeven in systeembeheer dat gebruikers GEEN programma's kunnen installeren. Maar dan kunnen ze zelf ook NIKS meer installeren. Ook kun je proberen de poorten die limewire gebruikt op je router te blokkeren. Maar dan bestaat ook de kans dat andere programma's niet goed meer werken.