Waarop baseert het vertrouwensniveau van Norton Internet Security zich?

Norton zegt dat mijn vertrouwensniveau slechts 75% bedraagt. Is dit erg, en wat kan ik doen om dit te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Of een veiligheidsscore van 75% erg is? Dat valt wel mee. Maar je kunt waarschijnlijk wel een aantal maatregelen nemen om je pc beter te beveiligen. Norton Internet Security kan de beveiligingsstatus controleren van ieder computerproces dat wordt uitgevoerd. Sommige processen worden op de achtergrond uitgevoerd. Je bent je dus misschien niet eens bewust dat ze actief zijn.

Via Nu scannen > Reputation Scan > Volledige systeemscan kun je eventueel onveilige bestanden of processen achterhalen. Het kan b.v. gaan om een onbeveiligde internetverbinding, een onveilig of verouderd programma dat op je pc staat of een filesharing programma, waarbij je computer verbinding maakt (of kan maken) met andere computers. Als de scan klaar is krijg je een volledig overzicht van elk programma en elk proces dat wordt gebruikt door de computer, inclusief eventuele veiligheidsproblemen (zie bron 1, Het vertrouwensniveau van programma's en processen controleren). Veel meer informatie vind je op de website van Norton (zie overige bronnen).
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!