Wat zijn de nadelen (of voordelen) van parallels op een Macbook pro (2011)

Nou ik ben van plan om windows op mijn nieuw mac tezetten. Ik kwam de virtual machine parallels tegen maar wat zijn daar nou de nadelen en voordelen van in vergelijking tot Boot camp die al op de mac staat?
Ik ben van plan om Sony vegas op
windows tegaan draaien.

Heel erg bedank!,
Justin

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Bij de gewone boot moet je bij het opstarten van je Macbook kiezen of je windows of OSX wilt gebruiken. Bij parralels start je op in OSX en kan je windows in het scherm opstarten om bijvoorbeeld documenten van windows naar OSX over te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het nadeel is dat je twee besturingssystemen (osx en windows) te gelijk hebt draaien. dit gaat ten koste van de performance. voordeel is dat je (zoals eerder gemeld) heel makkelijk bestanden kan uitwisselen en dan je je windows installatie snel weer kunt verwijderen. ander voordeel is dat je niet gebonden bent aan je interne harde schijf, je kan dus je windows op een externe harde schijf zette.. kijk ook eens naar VirtualBox van Sun, deze is gratis te verkrijgen en doet nagenoeg hetzelfde