Hoe kan ik in het programma Mail een automatisch bericht bij afwezigheid instellen? Moet dan de computer bijven aanstaan?

Nee, Outlook Express is een ander mailprogramma dan Mail.

Toegevoegd na 17 uur:
Het programma Mail kent in de menubalk deze mogelijkheden niet om "aan te klikken"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je computer moet aan blijven staan, dat geldt voor Mail en voor elk ander mailprogramma op je Mac (of PC).
Je Mac zou je zo kunnen (bij Systeemvoorkeuren->Energiestand) instellen dat hij na 15 minuten automatisch in slaap valt én dat je Mac elke dag om een x-tijd moet opstarten. Je Mac wordt dan wakker op die tijd, als je er dan ook nog voor zorgt dat Mail open staat en precies in die 15 min mail gaat ophalen, dan wordt 1 maal per dag je mail opgehaald, krijgen afzenders een afwezigheidsbericht en gebruik je eenstuk minder stroom.

Overigens is bijna niemand zo belangrijk dat je een afwezigheidsbericht zou moeten sturen. Scheelt mij onzinnige berichten in m'n inbox en scheelt jou stroom om je iMac aan te houden. Je kunt op vakantie ook ergens met een computer af en toe je webmail checken om te zien of er iets belangrijks tussen zit en dan nog zinnig antwoord geven ook.
De rest van de mensen moet gewoon een beetje meer geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien dit iets?

Extra > Berichtregels > E-mail...

Voor alle berichten aanvinken
Beantwoorden met een bepaald bericht aanvinken
Een bepaald bericht aanklikken
Mail opzoeken
Regel een naam geven

Ok