hoe los ik de error op: mac os x install dvd kan niet als opstartvolume worden gebruikt?

hoe los ik deze error op: Mac OS Install DVD kan niet als opstart volume worden gebruikt. Zorg ervoor dat de installatieschijf van Mac OS X zich in de optische-schijfeenheid bevindt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Van deze installatieschijf moet dus kunnen worden opgestart, los van je huidige systeem.

Daarvoor moet die installatieschijf, op een DVD of USB-stick zijn weggeschreven. Is dat het geval? Een disk image (schijfkopie in de vorm van een .dmg bestand) gaat niet werken op van op te starten. Brand die eerst naar DVD of naar een USB-stick met Disk Utility (Schijfhulpprogramma).

Heb je dit al gedaan, start je Mac dan opnieuw op het de Option (alt) toets ingehouden totdat je een keuzescherm krijgt voor de opstartschijf. Kies dan de DVD of USB-stick en je start de installatieprocedure.