MTS-bestand converteren

Hoe kan ik MTS-bestand converteren?

Het zijn filmpjes die met een HD camera zijn gefilmd. MTS-bestanden kan windows media player niet afspelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.4K

Antwoorden (2)

Het beste (gratis) programma waarmee je zo’n beetje alle bestanden kunt omzetten, is Format Factory:
http://format-factory.en.softonic.com/

Open het programma, kies tabblad "Video", klik op
Converteren naar b.v. AVI, het bestand toevoegen en de map kiezen waar je het AVI-bestand wilt opslaan, op OK klikken en vervolgens klikken op Starten.

Het is gratis, kan bijna alles converteren, en werkt snel en simpel, zonder reclame!

Toegevoegd na 6 minuten:
Tip: als je b.v. VLC Player op je pc zet, kun je .MTS-bestanden gewoon afspelen:
http://www.videolan.org/vlc/

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik probeer een .jpg-afbeelding toe te voegen, maar om onduidelijke redenen lukt dat niet: het proces eindigt met een paar __ jes . Zal het later nog eens proberen...

Toegevoegd na 22 minuten:
Oh, ik kan geen derde poging meer wagen, zie ik. De streepjes die zijn neergezet, worden als "Afbeeldingen" meegeteld en meer dan 2 afbeeldingen kun je niet plaatsen...

Toegevoegd na 24 minuten:
En als je op het streepje klikt, verschijnt de afbeelding toch. Heel bijzonder.
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt het dat het filmpje dan wel een slechtere kwaliteit wordt?
Pieter2011
12 jaar geleden
Converteren betekent altijd (een beetje) kwaliteitsverlies. Maar als je b.v. naar MPEG4 of MP4 converteert, blijft de kwaliteit (heel) redelijk tot goed:
http://www.filmbranden.nl/vergelijking-film-bestanden.html
Maar je kan die MTS-bestanden natuurlijk ook gewoon met VLC Player afspelen, dus waarom zou je ze omzetten?
Het programma (beter dan welk betaalde converter) Freemake Converter converteert MTS ook,náást nog 199 andere formaten.
Het is grafisch gezien een pareltje en heel simpel in gebruik. Vrij snel,dus altijd het proberen waard.

http://www.freemake.com/free_video_converter/

Groet:Zoekertje