Windows 7 Kopen, 32bit versie of toch beter de 64bit versie?

ik wil graag windows 7 voor op m'n kopen, maar welke kan ik dan het beste kopen maar welke versie kan ik dan het beste kopen 32bit of 64bit.

Laptop: Toshiba Satellite A300-1M9 (PSAGCE-04P00PDU

Toegevoegd na 10 uur:
Op dit moment staat er vista 32 bit op, speel ook wat oudere spellen omdat nieuwere spellen als cod waw niet soepel meer draaien.

32bit versie dus maar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een nieuwe laptop / computer gaat kopen; koop een mac! snel, en weinig wachttijd. ik zeg altijd maar zo: een dag niet gemacd is... eh... een dag niet gemacd

Het beste antwoord

64-bit raad ik alleen aan als je meer dan 4 Gb werkgeheugen hebt (4 Gb kan ook gewoon). Anders is het geldverspilling. Ik raad ook aan om even op de link te klikken van een van de andere beantwoorders om te kijken of 64-bit wel bij je past. Of 64-bit vele malen sneller is dan 32-bit zet mij aan het denken. Controleer ook even als je 64-bit gaat kopen, of je hardware (printer, en dat soort dingen) ook voor 64-bit geschikt is. Als dit niet het geval is, moet je dus 64-bit hardware aanschaffen. Hopelijk heb ik je een beetje geholpen, en ik wens je verder nog veel succes.

Toegevoegd na 45 minuten:
Nu ik heb gelezen dat je ook wat oudere games speelt, (en waarschijnlijk kunnen die 64-bit niet aan) zou ik zeggen: 32-bit kopen. 32-bit kan nog een hele lange tijd mee. Het enige verschil met software en hardware is dat ze nu ook 64-bit compatible zijn, maar ze laten 32-bit heus niet in de steek. Verder nog veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

32 bit of 64 bit heeft alleen te maken met I/O signalen overseinen (de eentjes en nulletjes). voor de programma's die nu gebruikt worden, maakt het nog niet veel uit, maar over een paar jaar zullen er alleen maar meer programma's werken op 64bit. het is ook namelijk duizenden keren sneller dan 32bit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Win7 64bit is de beste keuze. De meeste nieuwe programma's ondersteunen nu 64bit (kijk wel even na of jouw pc/laptop 64bit ondersteund, de nieuwe pc's zeker). 64bit is het dubbele van 32bit dus snelheidswinst. Waarom zou er anders 64bit processoren op de markt komen.

De meeste software is voor windows systemen geschreven.