Hoe kan ik bij het opslaan of openen van een pc programma de default wijzigen? Dus dat het niet mijn muziek opent maar wat ik zelf kies. In XP?

Weet jij het antwoord?

/2500

bij je instellingen van de pc zelf... start.. mijn computer.. instellingen..

Bronnen:
werk nu al een aantal jaar volop met computers

Als je bv een muzieknummer al op je pc hebt staan(gedownd en opgeslagen) en je deze opent na klikken in een afspeler die jij niet wilt? Dan ga met r. muis op dat bestand staan en kies : openen met (bv real player, winamp enz) en dan het prog dat je graag wil (staat in de lijst in beeld of via bladeren zoeken). Daaronder zie je een vakje en die aanvinken en staat dan "altijd openen met "deze speler of prog " . Zelfde is ook met bv foto's...kan met de picture manager Office, maar ook met bv picasa ;) Toegevoegd na 12 minuten: Wil je zoals net in je reactie echt dat ene programma gebruiken als 'default' dan zie je hier wel vrij duidelijk hoe dit simpel kan? Toegevoegd na 36 minuten: Uhmmm ik warhoofd en deed 10 dingen tegelijk en de telefoon ging, maar hier de url nog, sorry! http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/Change-which-programs-Windows-uses-by-default

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100