Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom zet microsoft word etc. de opsommingstekentjes niet altijd waar je ze wil hebben?

Een van mijn grootste ergernissen is het automatische denkwerk van microsoft.
Nu moet ik grote een tekst lay-outen, blok titels aan voor nummering en hop, de nummering is een alinea hoger. Een heel gedoe om de nummer op de juist plaats te krijgen : vijf keer enteren, nog eens proberen, terug, nog eens enter duwen etc....
Opsommigsstreepjes idem dito. Ik selecteer een stuk tekst voor opsommingsstreepjes, en het programma zet een opsommingsstreepje vijf regels erboven. Ook weer een gedoe om die correct te krijgen
Waarom gebeurt dat? Is er een soort iets in het document waardoor het programma denkt dat een nummer of opsommingsteken op een welbepaalde plaats moet staan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou m.i. toch veel gebruiksvriendelijker zijn mocht het programma gewoon doen wat je vraagt, zonder zelf te "denken" hoe je het zou kunnen bedoelen. Maar misschien zie ik dus de meerwaarde van dit gegeven niet in, vandaar mijn vraag....

10 jaar geleden
in: Software
651

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Microsoft zal het getest hebben en ik neem aan dat de meeste gebruikers het bij voorkeur juist wel zo willen hebben.

Ik heb zelf de auto-opmaak uitgezet vanwege deze irritatie.
In mijn Wordversie:
Bij Extra -> Autocorrectie -> Autoopmaak tijdens typen -> Automatische opsommingstekens en automatisch genummerde lijst wegvinken
Bij Extra -> Autocorrectie -> Autoopmaak -> Automatische opsommingstekens wegvinken.
(Lees meer...)
SimonV
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding