Hoe laat je excel een bepaalde reeks indelen?

Ik heb een x-aantal tijdwaarneming op een rij. Ik wil graag dat excel optelt hoeveel tijden er tussen 0:00 en 08:00 zijn, hoeveel tussen 08:00-20:00 en hoeveel tussen 20:00 en 0:00. Hoe stel je dit in?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Dat doe je met de functie "Aantallen.als".

Als je tijden in kolom A staan, bijvoorbeeld A1 t/m A100, dan wordt het:

=AANTALLEN.ALS(A1:A100;">=0:00";A1:A100;"<8:00")
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top! Het werkt. Een vraag nog. Hoe moet je dan in voeren dat alleen de tijd tussen bijv. 08:00 en 22:00 eruit geteld wordt? Welke codering gebruik je dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Never mind! Niet goed gelezen..
Frimu2
9 jaar geleden
+ ik wilde het ook als antwoord geven, maar zou me veel tijd kosten een correct voorbeeld te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je kan de formule aanvullen met >22:00