Hoe sla ik een bestand op in een andere folder dan de bovenste folder (in een bibliotheekmap)?

Ik heb een bibliotheek aangemaakt genaamd: School. Daarin heb ik verschillende mappen aangemaakt ivm vakken.

Als ik nu een bestand wil opslaan in die bibliotheek, ongeacht hoevaak ik op een andere map klik, hij slaat 'm altijd op in de bovenste, eerstgenoemde map en ik moet 'm ook steeds weer naar de correcte map plaatsen.

Heel stom, maar hoe zorg ik ervoor dat ie 'm in de juiste, aangeklikte map opslaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een bijzonder handige, maar misschien wat ongebruikelijke toepassing is het toevoegen van foldernamen als afkorting.
Zoekertje slaat bijvoorbeeld nogal vaak materiaal op in de folder c:\data\word\blogs\maart2011\
En ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar óók Word, Powerpoint plus nog wat Microsoft gerelateerde onderdelen, presteren het om je elke keer dat ik iets wil opslaan in de verkeerde folder te parkeren zoals jij al schrijft in deze vraag en helaas Windows zelf.

Het handigste is dus om afkortingen voor veelgebruikte foldernamen te maken. Die typ je dan in het opslaan-dialoog, je drukt dan op spatie en Enter en klaar!
Kwestie van even "oefenen"en volhouden..je zult hier dan veel plezier van hebben.

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 2 minuten:
Wiskunde wordt dan wis,Engels : en ,Duits:dui. Neem dan wel kleine letters en niet langer dan 3