Hoe schrijf ik 2 rijtjes tekst naast elkaar zonder dat bij het 2e rijtje de letters steeds verspringen?

Ik werk met open office. Weet niet wat ik moet doen dat beiden teksten mooi strak onder elkaar komen te staan, er zit nu steeds een kleine verplaatsing/ verspringt in bij het 2e rijtje. Vaak gebruik ik nu 'tabel' om het mooi te krijgen, maar ik wil het zelfde effect, maar dan zonder die table eromheen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
8.3K

Het beste antwoord

Je schrijft niet hoe je nu de twee rijtjes naast elkaar zet, maar omdat je het hebt over verspringen vermoed ik dat je gebruik maakt van spaties.

Wanneer je de rijtjes in een tabel zet, zou je de lijnen van de tabel wit kunnen maken zodat deze niet zichtbaar zijn. Wanneer je geen tabel gebruikt, kun je de rijtjes uitlijnen door er tabs tussen te zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet in Word bij Beeld de liniaal aanvinken. Die veschijnt dan boven je tekst. Dan selecteer je de tekst, bijvoorbeeld door op control-a te drukken, en zet je met je muiswijzer een tab op de liniaal op de gewenste positie. Als je dan op tab drukt in de tekst, zal de cursor naar de tabpositie springen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pedro de vraag gaat niet over Word. Vraagsteller geeft aan dat hij met Open Office werkt. Om het tweede rijtje te maken zet je achter elk woord van het eerste rijtje een tab en vervolgens een woord van het tweede rijtje. Wanneer de woorden onderling erg in lengte verschillen kan het gebeuren dat dit toch niet netjes uitkomt. De makkelijkste oplossing is dan om extra tabs toe te voegen zodat de woorden die te ver naar links staan netjes onder de rest komen te staan.

Andere antwoorden (2)

Dan houdt je shift ingedrukt en dan op enter. Zo komt het precies mooi onder elkaar te staan zoals jij het nu aangeeft en wilt.

Toegevoegd na 45 seconden:
Dus zoals je normaal op enter drukt aan het einde van je zin doe je het nu met shift ingedrukt erbij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt gebruik maken van tabs, van kolommen of van een tabel. Kolommen is het gemakkelijkst als je alleen twee rijtjes tekst wilt schrijven.