Kan je met excel ook een afbeelding als waarde laten verschijnen ?

Ik wil graag in een cel een afbeelding laten verschijnen, welke gekoppeld is met een andere cel....indien mogelijk... wellicht met de "ALS" Functie. Is dit op 1 of andere manier mogelijk ? Zo ja hoe?

10 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Dit kan alleen als je een paar regels code schrijft in VBA dat standaard onderdeel is van Excel. Met standaard formules kun je geen afbeeldingen tonen of verbergen op basis van een waarde in een cel.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je die paar regels publiceren ? - thanks
paulus811
10 jaar geleden
jazeker, komt ie:
-----------------------------
Option Explicit Sub ShowHidePicture() If ActiveSheet.Range("A1").Value = 1 Then
ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Visible = True
Else
ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Visible = False
End If End Sub
----------------------------- Als je een plaatje toevoegt in Excel krijgt het een naam. Deze naam zie je linksboven je werkblad. Deze naam gebruik je in de macro hierboven (in het voorbeeld is de naam 'Picture 1') Als de waarde in A1 1 is, wordt het plaatje getoond, anders wordt het verborgen. De macro kun je runnen door een knop op je werkblad toe te voegen en te koppelen met de macro
Frimu2
10 jaar geleden
Ik voel een beetje dat dat VBA een leveltje hoger is dan ik bekend ben met Excel. Hoe werkt dit? / is dit eenvoudig uit te leggen, of is er ergens een voorbeeld ....al dan niet op Youtube.
paulus811
10 jaar geleden
Het is erg lastig om VBA 'even' uit te leggen, het is een programmeertaal ingebakken in Excel. Wat je moet doen om de macro hierboven werkend te krijgen: - voeg het developer menu toe (FILE>OPTIONS>Customize Ribbon en dan 'Developer'aanklikken in rechter kolom)
- Ga naar menu Developer en klik links op de knop 'Visual Basic' je ziet dan een grijs scherm
- in menu INSERT kies je voor 'Module'
- daar plak je de macro in die ik eerder gegeven heb
- ga terug naar je spreadsheet
- Klik op de knop 'Insert' in het DEVELOPER menu
- Kies de knop (het symbool linksboven in het schermpje
- je kunt nu de knop tekenen (linkermuis knop indrukken, vasthouden en bewegen tot het juiste formaat van de knop)
- klik met je rechtermuisknop op de knop die je gemaakt hebt
- kies in het rechtermuismenu voor 'Assign Macro'
- kies de macro ShowHidePicture elke keer als je op de knop klikt, zal de macro 'runnen' Nogmaals, als je niets van VBA weet is het lastig en zou je een boekje kunnen kopen met voorbeelden en uitleg. Ik heb zelf een 3 daagse training gedaan en begreep er daarna nog niks van. Alleen met puzzelen en uitproberen krijg je het op een gegeven moment onder de knie. Succes!
Frimu2
10 jaar geleden
Ik vrees dat ik hier ga ik niet uitkomen.
Jammer dat het niet eenvoudiger kan
Jazeker,

zie bron

Elke keer wanneer er een cel in de sheet geselecteerd wordt controleert de code of de waarde in de betreffende cel(4,e) de waarde 20 heeft. Is dit het geval dan wordt het plaatje getoond, is dit geen 20 dan verdwijnt de afbeelding.

Open de sheet in ontwerpmodus om het e.e.a. aan te passen.