Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

JavaScript aanpassen voor alle browsers?

Ik heb op mijn website allemaal thumbs staan van de door mij gemaakte scrippy's. Klik je dan op zo'n thumb opent hij beeldscherm vullend, klik je dan weer sluit hij netjes dicht en ben je dus weer op de pagina terug waar je was.
Dit werkte uitstekend t/m IE8. Maar nu niet meer met IE10 en waarschijnlijk ook niet met andere browsers?
Iemand een oplossing?
Dit is het stukje dat ik invoeg.

Dan op elke pagina heb ik het no right click script verbouwd. En bij If window.close() geplaatst waardoor hij dus bij klikken sluit.
Dit stuk plaats je dus in elke te openen scrippy direct achter Boven aan





Toegevoegd na 1 uur:
Mijn bedoeling is dat het met elke versie te bekijken is en te sluiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beter om gebruik te maken van jquery vanwege de brede ondersteuning in browsers (bron 1).
Als er nog problemen zijn voor bijvoorbeeld MSIE < 5.5 dan kan je bron 2 lezen, de vraag is alleen in hoeverre je oudere browsers wilt ondersteunen aangezien aangezien de meeste internet gebruikers regel matig hun browsers updaten, muv chrome en firefox dit automatisch doen (bron 3)

je kan met jquery een popup creeren zonder dat dit een nieuw venster wordt zoals nu de huidige opzet (bron 4)
je krijgt dan iets als:



$("a").click(function(){
$("#myiframe").load($(this).attr("href"));
});

voor meer informatie over jquery werkte zie bron 5

Om te zien hoeveel gebruikers er nog MSIE 5 en lager gebruiker kan je google analytics account code toevoegen aan je webpagina's ( http://www.google.com/analytics/ ). Daarmee kan je zien welke browser versies je website bezoeken en zal je tot de conclusie komen dat je al die moeite doet voor die ene verdwaalde persoon die nog zo'n oude browser heeft..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding