Gaat je laptop defect na 3x bluescreen?

Mijn laptop heeft als ik goed tel al 2x een bluescreen gehad, een vriend van me zegt dat als dat 3x gebeurd dat mn onderdelen kapot/defect gaan. Ik wilde weten of dit zo is en wat nou echt het gevolg is van een bluescreen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee hoor, er is geen teller. Maa een bluescreen is wel iets om te onderzoeken, want het geeft aan dat er iets fout is in je pc.
Reddie
9 jaar geleden
Dit is kennelijk weer een heel nieuw soort sprookjes.

Antwoorden (3)

nee is gewoon wat mis gegaan en moet opnieuw opgestart worden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen, men kan geen getal plakken op de hoeveelste bluescreen fataal is. Een bluescreen betekend gewoon dat er ergens een grote fout is ontdekt waardoor de PC niet normaal meer kon verder werken, en via een bluescreen dus nog de laatste zaken verwerken (denk aan het automatisch opslaan van bestanden bij sommige programma's) en het functioneren van de pc te herstellen.

Mijn oude PC heeft minstens 30 keer een bluescreen gehad alvorens de geest te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Blue screen of death is een fataal probleem met Windows. Dit 'kan' door hardware veroorzaakt worden, maar dat hoeft niet. Als het de hardware is, gaat het in veel gevallen om een defect in het geheugen. Ook in een laptop is dit in veel gevallen te vervangen. Houdt rekening met €30 aan onderdelen.

In vrijwel alle andere gevallen is het een probleem met de software. Gebeurt het vaak, is het advies om Windows gewoon eens helemaal opnieuw te installeren en er in het begin niet al te veel software op te zetten (alleen wat je echt nodig hebt). Draait het systeem stabiel, weet je dat het één van je oude programma's is die mogelijk het probleem gaf. Het is altijd een beetje zoeken bij een blue screen, maar bij moderne Windows versies maak ik het nog maar nauwelijks mee.