Over welk gebied gaat een resolutie? (zie omschrijving)

Als je bijvoorbeeld 1080 x 720 hebt,
1080 pixels hoog en 720 breed,
over welk gebied gaat dat dan?
(over een vierkante inch ofzo?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een 'resolutie' van 1080x720 gaat over het hele scherm.
Een resolutie van 150dpi of 1200dpi gaat over dots per inch, ofwel puntjes per inch (2.54cm).
Soms wordt ook lpi (lines per inch) gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan een foto bv dan nooit scherper zijn dan 1800 x 1080?
En waarom niet?

Andere antwoorden (3)

Resolutie heeft niks met een gebied te maken. Het aantal Inch van het diagonaal wel. Resolutie is het aantal pixels dat het scherm laat zien. Wel zijn er standaard maten voor bepaalde formaten, full-hd is bijvoorbeeld 1080p.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De getallen die je aangeeft gaan over het totale scherm, je hebt hoogte en breedte verwisseld overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom kan het dan niet scherpen dan 1800 x 1080?
VN-resoluties gaan altijd over bepaalde gebieden. Meestal landen of delen daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord ooit XD