Waarom word het script language PHP (Hypertext Preprocessor) niet ondersteund door Windows?

Als je een bestand met de extensie .php (Hypertext Preprocessor) hebt en je wilt deze openen wordt dit niet ondersteund door Windows. Terwijl een .html (Hypertext Markup Language) extensie wel ondersteund wordt door Windows.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit komt omdat je een webserver dient te draaien om de commando's uit te kunnen laten voeren. Als je bijvoorbeeld wamp installeert kun je de bestanden wel openen en hun werk laten doen (via de browser openen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet het antwoord op mijn vraag, ik vraag me af waarom windows wel HTML uit kan voeren en geen PHP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er toch, php voor php heb je een webserver nodig. Die zit niet standaard in Windows. Een html bestand wordt uitgevoerd door de browser, die zit wel standaard in Windows. Duidelijker kan het niet toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees mijn vraag even goed: WAAROM word het script language PHP (Hypertext Preprocessor) niet ondersteund door Windows? Niet wat je er voor nodig hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit er niet in omdat het niet standaard in Windows zit. Php is open source en Microsoft heeft ervoor gekozen dat er niet standaard in te verwerken. Waarom? Omdatze zelf asp aanbieden. Een concurrent van php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het antwoord op mijn vraag is: "Omdat ze zelf ASP aanbieden. Een concurrent van PHP)". Hartelijk bedankt +10 voor jou.

Andere antwoorden (1)

Het wordt wel ondersteund, anders zou het helemaal niet draaien! Maar standaard heeft Windows geen php geïnstalleerd. Je hoeft geen server te hebben, php draait ook zonder gui, in een terminal. Zodra php geïnstalleerd is, kan je op Windows dit invoeren om een script te runnen:

php bestand.php

Php moet zich wel in $path bevinden, anders gebruik je de volledige locatie:

C:\php\php.exe bestand.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar waarom heeft Windows geen PHP geïnstalleerd als het mogelijk is (zoals bij HTML).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Windows een desktop os is, en mensen die hem toch als server gebruiken, installeren zelf php met opties voor hun eisen. Ook komt er regelmatig een nieuwe versie uit en is het moeilijk om alles bij te houden! Bovendien, php is open-source concurrentie voor asp, de web programmeertaal van Microsoft!!! En zo zijn er nog tientallen redenen...