Hoe kan ik het Icon van firefox veranderen in Windows 7?

Zoals we weten verschijnen er in Windows 7 onderaan onze startbalk een aantal iconen van programma's dewelke we geopend hebben. Deze kunnen we vastzetten ed.
Wel hierover heb ik een vraagje! Een van deze programma's is firefox bij me. Wel nu wens ik dat er niet het blauw-rode vuurbolletje verschijnt maar iets anders...

Zien jullie mogelijkheden hoe dit kan...

Toegevoegd na 1 dag:
Jammer dat er (tot op heden) geen positief antwoord kwam...

Ik zou de vraag misschien kunnen stellen aan de makers van firefox. Namelijk lijkt me dat een programma van iedereen te zijn... Dit onder de vorm van apps. Vraag is natuurlijk hoe ik dat soort programmeurs bereiken kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Resource hacker is toch een werkend alternatief ?

Antwoorden (3)

nee dat kan niet de iconen van mappen kun je wel veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de programmeurs om het te maken, lijkt me niet immens moeilijk te zijn, al ben ik geen expert!
Ga naar het icon van FF op je bureaublad en volg de volgende instructies:

- Rechtermuisknop -> Eigenschappen
- Als het goed is staat het tabblad 'snelkoppeling' al klaar.
- Klik op 'ander pictrogram' en wijzig deze.

Nu op de startbalk deze wijzigen door de oude. (Dus, FF losmaken van de taakbalk, en de nieuwe erin schuiven en deze vastpinnen)
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
FF is FireFox he, niet verwarren met effe...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ind. de snelkoppeling op m'n bureaublad veranderde ik reeds! (psst, niemand mag zien dat ik het gebruik...)
Jammergenoeg volgt het icoon op de startbalk niet! Het blijft de blauw met rode vuurbol... (wat oooh zo herkenbaar is, toch?) Let wel, ik werk hier met een pc met beperkte mogelijkheden!! :s (ben niet de systeembeheerder...)
Powergen
12 jaar geleden
Oh da's jammer, want je moet namelijk administrator functies gebruiken. Ik kan je misschien helpen via TeamViewer..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo kan je nog niet binnen de administrator functies ;)...
Powergen
12 jaar geleden
Misschien kan ik die administrator functies wel aanzetten. Niet geschoten is altijd mis, maar jij moet maar vertellen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij geen probleem dat je langs komt... maar hoe gaat m'n 'administrator' erover denken... Wanneer je met TeamVieuwer m'n comp overneemt kan je niet meer dan ik kan éh...
Ik hou het liever op veilig :s Wie weet word ik er wel op gesanctioneerd ofzo...
Powergen
12 jaar geleden
Haha xdd ik snap je, en dat is ook begrijpelijk. Alleen jij kan altijd op stop drukken, op ieder moment dat je wilt. En ik zal echt niet in je mappen gaan snuffelen hoor.. ;)
Powergen
12 jaar geleden
Jij kijkt ook live mee.. alleen ik zit niet ernaast maar.. jah ergens anders :P
Dit kan wel degelijk .. ik heb het getest met Chrome ipv Firefox, maar je moet hetvolgende doen :
Unpin eerst de applicatie van de taskbar en sluit alle vensters van de applicatie af
Maak een nieuwe shortcut naar de applicatie op je desktop
Pas het icoon aan van de shortcut (rechterklik, eigenschappen, pas icoon aan)
Sleep nu het icoon terug naar je taakbald (pin hem dus weer)
Nu zou het icoon het nieuwe plaatje moeten gebruiken ..

Toegevoegd na 1 uur:
In het geval dat dit niet werkt (de applicatie override het bij opstarten) zul je aan het hacken moeten slaan. Download RESOURCE HACKER (bron) en open de firefox.exe in de resource hacker. Browse even in de resources rond tot je de icoontjes hebt gevonden, je kunt ze daarna vrij eenvoudig vervangen.
Wel kans dat als je firefox update dat je het opnieuw moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooh jee... Het icoon laat zich wel slepen naar de startbalk! Super dacht ik, het komt goed... Echter wanneer ik op het icoon klik opent firefox zich opnieuw in een nieuw icoon... opnieuw de blauw met rooie vuurbol... :s grrrr...