Welke lettergrootte is het best leesbaar op papier als je het van word print?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.6K
Kimath
12 jaar geleden
voor school moest ik altijd verslagen op Arial 12 maken.

Het beste antwoord

Standaard is meestal 12 of 14!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke is echt het best?

Andere antwoorden (5)

Hangt ook van het lettertype af, de sterkte van je leesbril en de afstand waarop je de tekst leesbaar wil laten zijn.
Voor een affiche moet je een véél grotere lettergrootte kiezen.
Voor een gewone brief is 12 pt een mooie grootte.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer gewoon eens een paar verschillende lettertypes op verschillende regels in één document, dan kun je zelf beoordelen wat een prettig formaat is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan even een paar met een bepaal lettertype proberen, en dan druk je op afdrukvoorbeeld, je moet er dan wel voor zorgen dat ergens bovenin 100% staat, dat betekend dat je het op ware grootte ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al eerder vermeldt, is lettergrootte 12 het beste en wordt naar mij weten ook het meest gebruikt.

Verder vind ik het persoonlijk mooi met "Arial".. Maar dat is een kwestie van smaak denk ik :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is natuurlijk een sterk persoonlijke smaak, ik vind Arial 12 wel prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt puur aan het gebruik van de hardcopy van het word bestandje. Is het een professioneel rapport wat je voor werk of een belangrijk werkstuk voor school is adviseer ik altijd Ariel 11 te gebruiken. Dit is een nette en zakelijke lettertype. Maar als het een affiche moet zijn voor het buurthuis omdat dj Peter daar komt spelen dan zou ik weer die speciale words letters gebruiken ik een leuke kleur en dan lettergrote 30. Zo zie je maar het ligt puur aan het gebruik.