Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in Indesign een tekst effect geven zoals golf of andere vorm net als bij WordArt in MS Puristischer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het maken van tekst effecten in Indesign is niet simpel omdat het niet het meest voor de hand liggende programma is om te maken. Als je Illustrator hebt zou ik dat adviseren.

Maar je als je niet anders kan zijn er wel een paar mogelijkheden om in de buurt te komen van dit soort effecten.
Je kan een pad in elke vorm maken met de pen-tool. Deze kan je gebruiken als basislijn voor je tekst. Als je in de toolbox op de tekst-tool klikt en naar rechts sleept kan je kiezen voor tekst-tool waarmee je paden kan selecteren om overheen te typen.
Bovendien kan je tekst vullen met verlopen vullen in plaats van egale kleuren. Selecteer je tekst en klik op 'verloop' (of gradient voor Engels) Je kan kleuren uit de 'kleurstalen venster' op het verloop slepen.
De meeste vrijheid creëer je nog door van je tekst lettercontouren te maken. (cmd/crtl + shft + o) Je kan de tekst helemaal vervormen met de ankerpunten of zelfs afbeeldingen importeren omdat het feitelijk gewoon objecten zijn. Het nadeel is dat je niet meer je tekst kan selecteren als zijnde 'tekst' en dus niet meer kan wijzigen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet gaat dat niet.
(Lees meer...)
rose
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding