Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er een html code voor een site dat hij automatisch aan het scherm aanpast

ik heb op mijn site ontdekt dat hij bij sommige mensen te groot voor het beeld is en bij andere te klein, is hier iets van een html code voor om dit te fixen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ga mijn antwoord in een aantal delen opdelen, er zijn een aantal dingen die je kunt doen.

1 liquid design.

liquid betekent vloeibaar. Liquid design betekent dus, dat je site zich over de beschikbare oppervlakte verspreidt, zoals een vloeistof als water dat zou doen, en niet altijd dezelfde grootte behoudt als een baksteen. Je doet dat door je groottes in css, in relatieve waarden in te geven, de makkelijkste daarvoor is percentage (%).

let hierbij wel op, als je een element een breedte van 30% geeft, en een padding van 5%, dan neemt hij in totaal 40% op. Je kunt echter in css3 de manier van interpretatie aanpassen, zodat padding, margin en border in de breedte en hoogte worden meegerekend.

2 media queries.

Dit ben ik zelf nog aan het leren, maar google het maar eens, en je zult er veel resultaten krijgen. Met media queries, kun je de browser vragen welke dimensies het scherm of het venster heeft, en afhankelijk daarvan andere stylesheets gebruiken. Dit is handig, als je bijvoorbeeld een grote banner bovenaan je site hebt staan. Voor een gewoon scherm is dat geen probleem, maar op een iPhone moet je daar eerst voorbij scrollen voordat je aan de eigenlijke content van de site kan, wat vaak storend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, klinkt eerder als een slecht opgebouwde site (kwa code bedoel ik dan ;)) Heb je een url, dan kan ik ff kijken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat je een site met css moet maken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt de grootte van site onderdelen in pixels opgeven (dat is absoluut) maar ook in een percentage. Dan wordt de hoogte en/of breedte aangepast aan het venster van de browser waarin die wordt weergegeven.

Hier staat meer: http://www.handleidinghtml.nl/css/css-oud/width.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja met , vult hij de ruimte als het goed is op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is nee. Het probleem is dat je altijd uit moet gaan van de ideale meestgebruikte schermresolutie.
Op het moment kun je het beste een breedte van 1024 aan houden, zodat iedereen je site kan zien.

Is je site gecentreerd ? Zorg er dan voor dat in je CSS
het DIV block met de content een width: 1024px; heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding