hoe kan je een dos bestand automatisch laten starten? (zie beschrijving)

ik wil een batch bestant op een diskette zetten, en dat als de diskette in de computer zit, en de computer start op, dat ie dan dat batch bestand automatisch opent.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ! Leuk ! Je hebt die ouwe meuk nog !!
(Ik ook hoor.)

Het beste antwoord

Type het volgende:

c:
format a:/s
a:
copy con autoexec.bat

^(ctrl)z
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedaan, maar hij zegt bij het opstarten steeds: verwijder schijf of medium
druk op een toets
ronaldP
12 jaar geleden
Dan heeft hij geen systeempartitie op de schijf gezet. Je moet eerst je systeem opgestart hebben om vervolgens de schijf te 'conditioneren'.
Je formatteer hem dus met /s. Ik ga dus even voor het gemak uit dat je opstart vanaf een c-schijf. Je formatteer de a-schijf (floppy) met '/s'.
Als hij klaar is met kopieren moet hij iets zeggen als system copied (of files...).
Daarna kan je hem dus opstarten... Je kan ook daarna autoexec.bat aan maken met copy con aut......... Eerst maar controleren of het formateren en het overzetten van je bootsector werkt.

Andere antwoorden (2)

Als je het bestand autoexec.bat noemt zal de batchverwerking vanzelf starten.
Er moet wel een command.com aanwezig zijn op de diskette.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een bus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat moet er in het bestand "command.com" dan staan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het command.com bestand is het systeembestand dat het besturingsprogramma dos bevat. (disk operating system)
Je kunt het kopiëren van een dos schijf, of bij het formatteren op de schijf laten kopiëren door het commando format a:/s te geven: het schijfje in drive A wordt dan voorzien van de command.com en is daarmee in staat om op een willekeurige computer de meeste dos-commando's uit te voeren, dus ook het autoexec.bat bestand.
Formatteer eerst je diskette met de string /s

Hiermee wordt je disk een systeemdisk, ofwel bootdisk.
Nu nog even je batch bestand 'autoexec.bat' noemen en je bent er klaar voor :-)