Wat is op dit moment het mooiste CGI-filmpje wat je kan bekijken?

Ik weet nog dat ik jaren geleden even twee keer moest kijken bij een filmpje Jue vs Thaddeus van de Animatrix DVD (soort spin-off van de matrix) of het nou echt was of niet. Ik heb daarna nooit meer zulke realistisch nagebootste mensen gezien, terwijl het nu toch wel zo gemaakt zou kunnen worden dat je echt het verschil met de werkelijkheid niet meer kan zien. Het hoeft dus geen volledige film te zijn, een kort filmpje is juist prima.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor extreme high-budget CGI zou ik je Avatar aanraden..

Maar goed, er is zo verschrikkelijk veel voortgang geweest op CGI gebied dat je het als leek meestal niet eens door hebt wanneer er computeranimatie word gebruikt. Bijvoorbeeld voor de film Benjamin Button.

http://www.youtube.com/watch?v=VqeqaweXBV0 <- trailer

http://www.youtube.com/watch?v=73GAcSpkR9s <- korte making of

Eigenlijk zal je tegenwoordig toch altijd nog het verschil blijven zien tussen nep en echt. Vooral bij menselijke karakters. Wij, als mens, zijn namelijk verschrikkelijk goed getrained in het onbewust spotten van foutjes wanneer ze een persoon zien.

Deze sensatie van "Het lijkt echt maar toch weer niet" word wel vaker beschreven als de Uncanny Valley. Hier meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley

Vooral recente films zoals BeoWulf hebben dit probleem. Ze proberen realisme na te streven, maar toch hebben mensen ( en zeker de professionals ) door dat het er allemaal vrij levensloos uit ziet.

Het gaat nog erg lang duren voordat de SFX wereld mensen kunnen creëren die niet van echt te onderscheiden zijn... Een leek zou zeggen dat Benjamin Button er echt uit ziet, maar eigenlijk ziet dat er nogsteeds erg doods uit.

Zelfs Avatar ziet er erg nep uit, ookal is dit op dit moment wel het ultimatum van CGI..

Dus nee, realisme bij een 100% puur CGI beeld hebben ze nog lang niet bereikt.

Toegevoegd na 1 minuut:
SadBunny verwees idd ook naar een mooi voorbeeld!!

Toegevoegd na 9 minuten:
http://bigguns.cgsociety.org/gallery/885855/ <- een van de meest realistische portretten die ik tegen ben gekomen de laatste tijd

Toegevoegd na 16 minuten:
En als laatste, deze is ook erg mooi http://www.kickstarter.com/projects/thelastcause/the-last-cause-feature-film

Toegevoegd na 16 uur:
Ik zat net nog even door een paar boeken te kijken en ik vond deze kerel, hij heeft geloof ik ook aan the animatrix mee gewerkt. Check zijn Modeling portfolio! http://cortinadigital.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Mooie uitleg!
Heb je de trailers van LA Noire gezien?
Nieuwe techniek van facial capture, gezichtsuitdrukkingen zien er echt goed uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja! Echt briljant hoe ze die technologie zo snel al op games zijn gaan toepassen. Ik schrok er gewoon van hoe veel detail je nog in game ziet, overtuigender dan beowulf zelfs :P Ik ga hem zeker kopen! Jij ook?
Kimath
12 jaar geleden
Ik denk het wel, ziet er echt mooi uit! Hopelijk is de gameplay ook goed, maar ik denk het wel.
Enige lastige gaat zijn dat ik absoluut geen emoties enzo kan lezen bij mensen, dus dit kan een moeilijk spel voor mij worden, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie, klopt inderdaad dat het soms al niet meer opvalt, grappigste wat ze met BB hebben gedaan vond ik wel dat brad pitt op een gegeven moment weer jonger werd dan hij daadwerkelijk was. Die uncanny valley is wel een mooie theorie, vriend van me had dat weleens uitgelegd en je hebt daar ook altijd last van bij games, hoe mooi ze het ook maken een rare beweging of onnatuurlijke gezichtshouding en je weet weer dat je een spel aan het spelen bent.

Andere antwoorden (2)

Wat dacht je van de paar scenes van Schwarzenegger in Terminator Salvation? CGI...

http://www.youtube.com/watch?v=L7YYfgx_cHo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens te zoeken op een showreel van een cgi bedrijf.
een showreel is een promo filmpje van wat een cgi bedrijf allemaal kan.

maar hier nog een mooi filmpje
http://www.froot.nl/categorie/technology/de-meest-realistische-cgi-die-je-ooit-gezien-hebt/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt die had ik al eens gezien echt vet en heel dicht bij de werkelijkheid.