Ik heb nooit een website gemaakt. Met welk programma kan ik een website maken? Het gaat om een interactieve website à la Facebook met een mooi deisgn

Ik zou graag een mooi design met HD afbeeldingen willen. Het moet er gelikt uit zien en men moet er profielen in kunnen maken. Daarnaast wil ik een website die alleen info, filmpjes, afbeeldingen en video's bevat. Welk programma is daar goed voor? Ik heb zelf een iMac.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is geen programma voor, dat moet je programmeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al zoveel van dat soort websites. Je moet jezelf afvragen of jij, met jouw matige programmeervaardigheden, echt een meerwaarde met je website zult gaan bieden. Anders zou ik er niet eens aan beginnen of een bedrijf inhuren om het voor je te laten bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wil zeker rijk worden net als die gast van Facebook of niet soms?? ;p

Antwoorden (3)

Coda http://panic.com/coda
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaat denk ik niet echt een programma voor, je zult zelf moeten leren websites maken.

Voor het geen dat jij wilt maken heb je minstens kennis nodig van:

opmaak = html + css
client side script = javascript
server side script = php of asp(.net)
database = mysql of access
graphics = photoshop of fireworks, of een ander graphics programma.

Als je dat allemaal kent, kun je proberen een website als facebook te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een goed opmaakprogramma b.v. Dreamweaver. Die werkt als een tekstverwerker en neemt veel van het programmeerwerk van je over. Het prg bevat ook templates met voorbeelopmaken die je zo kunt gebruiken. Nadeel: het prg is niet goedkoop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
'Niet goedkoop' is een understatement. Dreamweaver kost kaal tegen de 600 euro.
paulus811
13 jaar geleden
Je hebt wel gelijk met dreamweaver, dus wel een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wel hoeveel werk het is om zon website te bouwen en te onder houden. En dan hebben we het nog niet over de hosting kosten. Ook al gebruik je dreamweaver dit is bij lange na niet genoeg om
Zon website te maken je zal namelijk nog steeds scripts moeten schrijven. Database koppelingen moeten maken
Procedures moeten schrijven en een hoop dingen moeten bedenken tegen misbruik enz. veel succes