Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een lijst met nummers en namen in excel, hier wil ik per nummer/naam automatisch mappen van maken in windows, hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat doe je het makkelijkst met een bat-bestand. In Excel maak je een formule die (bijvoorbeeld) de volgende opdracht genereert:
MD d:\hoofdmap\nummer-naam

Stel: in kolom A staat het nummer, in kolom B de naam. De formule (in C) wordt dan:
="MD d:\hoofdmap\" & A2 & "-" & B2

De formule voer je door naar alle rijen. Vervolgens kopieer en plak je de inhoud van kolom C naar een tekstbestand, die je opslaat met extensie .bat
Als je het .bat bestand start, worden de mappen gemaakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet natuurlijk niet precies waar en hoe je de mappen wilt hebben, maar je kunt het natuurlijk naar wens aanpassen.
(Lees meer...)
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi, Bedankt voor uw reactie. Ik kom er alleen niet helemaal uit. kladblok bestand kan ik niet opslaan als .bat bestand. Ik kan type bestand all files niet selecteren. Ik kan alleen text bestand selecteren. Daarnaast wil ik voor elke rij een map maken in windows verkenner maken. Is dat mogelijk. Alvast bedankt voor uw reactie.
bamibal
10 jaar geleden
Je kunt het ook als txt opslaan, en daarna de extensie wijzigen in bat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij gelukt om het bestand op te slaan. Ik open de batch bestand in de map waar ik al die mappen vanuit excel lijst wil hebben. Batch bestand is gestart alleen zie ik die mappen niet staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
H:\XXX AMSTERDAM XXX\Acces tool\spoedcases>H:\XXX AMSTERDAM XXX\Acces tool\spoed
cases\P4297035
'H:\XXX' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file. Dit geeft batch file als commend aan.
bamibal
10 jaar geleden
Je bent MD vergeten (make directory) voor iedere regel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij gelukt. Super bedankt daarvoor!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding