Hoe betrouwbaar zijn webdiensten ?

Steeds vaker zie je dat webdiensten worden opgeheven. Google stopt met sommige diensten bijvoorbeeld. Vandaag meld Yahoo dat ze met de website dienst Geocities stopt. Laats nog Lycos die zijn activiteiten staakte. In hoeverre kunnen we erop vertrouwen dat informatie die we stallen bij webdiensten voor ons gebruikers beschikbaar blijft.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Hierover kun je kort zijn; vertrouw er niet op. Zorg dat je dingen die echt belangrijk voor je zijn in eigen beheer hebt.
Geocities bestaat al sinds 1994, en was ooit de eerste webdienst met meer dan 'n miljoen gebruikers. Veel diensten die in die tijd populair waren hebben 't jaar 2000 nooit gehaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kan je niet op vertrouwen. Gaat 't om werk wat je kan backuppen: backup 't regelmatig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Diensten die opgeheven worden zijn meestal diensten die gratis (niet rendabel) zijn zoals geocities. Als je je informatie wilt bewaren kan je overwegen om je te abboneren op een betaalde (in geocities geval) webhostingdienst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lycos heeft zijn betaalde webhosting diensten opgeheven dus ook dat is niet waterdicht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mee eens met hqcnguyen. Lycos was altijd een goedkoop-ogende website dus het verbaast me niks. Als je gewoon een betrouwbaar bedrijf opzoekt wat alleen maar die specefieke dienst levert dan zit je wel veilig.
De broncode van je website bewaren op je computer, zodat je de website later opnieuw kan opbouwen.