Hoe kun je publicaties van sommige personen blokkeren op Facebook zonder dat de 'vriend' weet dat je hun onzin niet meer leest?

Ik wil ze dus liever niet van tussen mijn 'vrienden' schrappen, dat kan misschien een beetje onaangenaam aankomen bij hen, maar ik ben hun onzin moe, dus ik wil enkel maar dat hun publicaties niet meer verschijnen. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.4K

Het beste antwoord

Omdat ik zelf het vorige antwoord niet helder genoeg vond (ik snap het wel maar alleen omdat ik al wist hoe het moet):

Als je op de beginpagina van facebook in je newsfeed (nieuwsoverzicht) kijkt, en je muis over een statusupdate of soortgelijke post van iemand houdt, verschijnt er rechtsboven die post een kruisje. Als je daar op klikt krijgt je een kort keuzemenu, vaak staat er iets als:

'hide this post' (Dit bericht verbergen)
'hide all bij (naam)' (Alles verbergen van (naam))
'mark as spam' (markeren als spam)

Bij de tweede optie verschijnen dan de updates van die persoon niet meer in jouw newsfeed. De persoon zelf merkt daar helemaal niks van! Ze krijgen er geen melding van oid.

(Ik heb even mijn facebook op Nederlands gezet om de Nederlandse tekst erbij te zetten, alleen zodat ik zeker weet dat het duidelijk is hoor!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

jij kan klikken op de kleine X naast een van zijn posts en daarna kun je kiezen om posts van deze gebruiker niet meer te zien.