wat bedoelen ze met dit:Je verwijzende URL??

ik ben een site aan het bouwen op www.dot.tk
maar dan komt er te staan: Je huidige webadres

Om al je bezoekers naar de juiste plek te sturen moeten wij de exacte lokatie kennen van je huidige website of homepage.

Je verwijzende URL:

dan typ ik dit: http://HulpVoorJouw.tk

maar dan staat er De ingevulde URL is ongeldig. :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip, Djimme! Zonde als de naam van een website al de verkeerde spelling bevat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd bedankt

Antwoorden (5)

heb je gertacht wat er gebeurd met www. ervoor?

http://www.hulpvoorjou.tk?

Verwijzende url zou jouw url moet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dot.tk wordt alleen gebruikt als een domein naam, je moet zelf eerst zorgen dat je website ergens online staat.

Mensen kunnen dan je .tk domein intypen in plaats van het webadres van je hostingsite, wat waarschijnlijk een hele lange url is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voorbeeld, het webadres van je hosting is http://home.planet.nl /~(jouwnaam)/(site)/index.html
Dat vul je dus in bij verwijzende url.
Je .tk domein verwijst vervolgens door naar die website.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe kan ik dan een site online zetten??
ik snap het even niet meer
Dot.tk is alleen maar een hulpmiddel om je al bestaande website een ander ''achtervoegsel'' te geven.

Je moet al een website hebben (bijvoorbeeld www.hulpvoorjou.websitemaker.nl) voordat je daar een Dot.tk website van kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hulpvoorjouw.tk is al in gebruik door iemandanders. Je moet een andere naam kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij .tk zul je er eerst voor moeten zorgen dat je ergens een website hebt staan. Om een website te maken zijn er diverse mogelijkheden.

Je kunt dit met een website-programma als het gratis Kompozer doen en vervolgens met Filezilla de website online plaatsen. Voor dat online plaatsen heb je wel FTP-gegevens van je provider nodig.

Doorgaans krijg je bij je provider ruimte om een homepage te maken. Maar dan heb je vaak een minder mooi adres als home.provider.nl/jouwnaam

Als je naar de webpagina van jouw provider gaat, dan bieden ze vast wel informatie over het maken en online plaatsen van een homepage.

Vervolgens voeg je hier met .tk een domeinnaam aan toe, zodat het internet-adres handig is te onthouden, maar dat is dus pas in een later stadium.

Als je nu al de domeinnaam bij .tk wilt vastleggen, dan kun je deze bijvoorbeeld eerst naar een andere website laten doorsturen. Zo kun je bijvoorbeeld daar www.nu.nl invullen en dan zou jouw .tk-domeinnaam voorlopig doorverwijzen naar die website. Als je jouw website klaar hebt dan kun je die alsnog aan die domeinnaam koppelen.