Waar komt het geld vandaan als je op advertenties klikt op de computer?

Neem bijvoorbeeld google adsense.
Als ik op iemand zijn site ga, vervolgens zo'n linkje aan klik, gaat er geld naar de eigenaar van de site. (dus degene die de google adsense op zijn site heeft gezet)
Waar komt dit geld vandaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Van degene die de advertentie heeft gemaakt / geleverd, ofwel het bedrijf waar je terecht komt als je er op klikt.

Ik heb hier Adblock aanstaan dus zie geen actuele advertentie op GV staan, maar stel daar zou een advertentie staan van een schoonmaakmiddel, en je klikt er, op dan kom je op de site van het schoonmaakmiddel, dan heeft dat schoonmaakmiddel aan GV betaalt voor het plaatsen van die advertentie, danwel betaalt per keer dat er op wordt geklikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wat ik wou zeggen (+)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals gewoonlijk weer helemaal duidelijk, Marleen +

Andere antwoorden (1)

als je bijvoorbeeld kijkt op http://www.gratis-bellen.tk/
daar staat een zoekbalk op van google-adsense.
zal je daar gaan zoeken naar "nieuwe Dell pc"
zal je op een site van dell geadviseerd worden om te kijken.
zodat Dell aan google advertentie kosten betaald,
en google dan weer aan diegene van wie de site is.