Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met mijn TP-Link aan de hand?

Ik heb een tijdje geleden 2 'tp-links' aangeschaft. Dit zijn volgens mij 2 versterkers van het wifi-signaal die je op 2 plekken kunt gebruiken. Wij hebben onze wifirouter beneden, en 1 tp link buiten (noem ik ff 'A') en 1 tp link op zolder (noem ik ff 'B'). Nu is er een keer iets gebeurd waardoor de tp-links dezelfde naam en wachtwoord hebben. In de wifilijst staat 1 tp-link, en als ik een van de 1 van de tp-links uit het stopcontact haal blijft hij in de wifilijst. Nu is dit best vervelend want op zolder gebruik ik tp link B voor de ps4, maar als anderen buiten op tp link A gaan zitten we waarschijnlijk op hetzelfde signaal waardoor ik dat op de ps4 heel goed kan merken (lag, slecht/traag internet). Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!

PS: volgens de versterker is het van het merk/type/bedrijf WiFi AV600. (misschien dat dat relevante info is)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
AV600 duidt op een standaard die bij PLA's genoemd worden en niet zozeer een wifi versterker(of verprutser hoe ik het liever noem) Kijk nog eens voor het juiste typenummer?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De repeater, als ook de router, heeft een instellingenmenu die via een browser is in te stellen. Zie gebruiksaanwijzing. In het menu van de repeater kunt u instellen dat u een andere netwerknaam wilt voor het herhaalde signaal. (SSID) zie bron. Zo voorkomt u dat dat uw spelcomputer blijft schakelen tussen uw twee 'acces points'.
*tussen uw twee gelijknamige 'acces points'.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 09 juli 2019 06:44: tekst
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding