Waarom doen mijn snelkoppelingen het niet?

Ik heb op mijn bureaublad snelkoppelingen staan naar wikipedia, google enz. Nu heb ik iets ergens gedaan wat te maken heeft met internet explorer en nu doen mijn snelkoppelingen het niet meer! Ik moet nu steeds "Programma in een lijst selecteren" en als ik dan vervolgens aanvink dat ik dit soort bestanden "altijd met dit programma wil openen" Werkt dat niet en moet ik steeds opnieuw een programma selecteren. Als ik dat dan gedaan heb opent hij de site wel, maar voorheen kon ik (zoals het hoort) gewoon dubbelklik doen en dan opende hij gewoon!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Het beste antwoord

Kun je terug gaan naar een herstelpunt? ( in systeembeheer)
Dan wordt hetgeen wat je gedaan hebt ongedaan gemaakt.
En dan moet alles het weer gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft denk ik niet zoveel zin, je hebt iets gedaan waardoor de snelkoppelingen niet meer werken. Of je moet het programma wat je hebt geïnstalleerd weer verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag jij vinden maar ik probeer Dharokzamm te helpen en misschien vindt hij of zij dat niet. Een pc leeghalen en alle programma's er weer opnieuw opzetten, das pas rigoreus.
Terug gaan naar een herstelpunt is simpel en in de meeste gevallen afdoende.
Waar jou opmerking op gebaseerd is snap ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, mocht het niet lukken, dan kun je met dit soort dingen vaak even het programma de-installeren en daarna herinstalleren. Vaak heeft de reparatie functie niet veel nut.

Andere antwoorden (2)

Dan is de voorinstelling van het met de bestandsextensie .url geassosioeerde programma veranderd of verwijderd. Dit kun je zelf instellen of herstellen.
Zie afbeelding: (Verkenner-menu Extra --> Mapopties)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn je veiligheidsinstellingen aangepast. Het kan gevaarlijk zijn om een onbekende url te openen met Internet Explorer. Je kunt bij Extra, Internet Opties je veiligheidsinstellingen wat minder streng zetten, maar dat levert wel meer gevaar op. Overigens kun je voor de veiligheid beter Firefox installeren als browser. Dan ben je ook van je probleem af.