Waarom doen mijn snelkoppelingen het niet?

Ik heb op mijn bureaublad snelkoppelingen staan naar wikipedia, google enz. Nu heb ik iets ergens gedaan wat te maken heeft met internet explorer en nu doen mijn snelkoppelingen het niet meer! Ik moet nu steeds "Programma in een lijst selecteren" en als ik dan vervolgens aanvink dat ik dit soort bestanden "altijd met dit programma wil openen" Werkt dat niet en moet ik steeds opnieuw een programma selecteren. Als ik dat dan gedaan heb opent hij de site wel, maar voorheen kon ik (zoals het hoort) gewoon dubbelklik doen en dan opende hij gewoon!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Kun je terug gaan naar een herstelpunt? ( in systeembeheer) Dan wordt hetgeen wat je gedaan hebt ongedaan gemaakt. En dan moet alles het weer gewoon doen.

Dan is de voorinstelling van het met de bestandsextensie .url geassosioeerde programma veranderd of verwijderd. Dit kun je zelf instellen of herstellen. Zie afbeelding: (Verkenner-menu Extra --> Mapopties)

Waarschijnlijk zijn je veiligheidsinstellingen aangepast. Het kan gevaarlijk zijn om een onbekende url te openen met Internet Explorer. Je kunt bij Extra, Internet Opties je veiligheidsinstellingen wat minder streng zetten, maar dat levert wel meer gevaar op. Overigens kun je voor de veiligheid beter Firefox installeren als browser. Dan ben je ook van je probleem af.

Bronnen:
www.firefox.com

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100