In principe "leest" Google alles wat op je webpagina voorkomt, dit om de pagina goed te kunnen indexeren.

Wat je bedoeld met "kopieerbeveiligde teksten" is me niet helemaal duidelijk. Teksten op een webpagina zijn altijd te kopieeren, welke maatregel je ook treft, "Printscreen" zal altijd werken ! Als je teksten als "afbeelding" op de pagina staan, zal Google het geheel (uiteraard) als afbeelding indexeren. En de GoogleBot (de spider van Google) is geen browser....Uitleg over de werking is ook op de site van Google terug te vinden.

Als je bedoeld "indexeert Google...... " dan is het antwoord: Nee, niet als je dat niet wilt. Daartoe dien je zelf de instructies van Google te volgen. Ook die staan op de website van Google. Er zijn verschillende methodes om zoekmachines als Google te sturen. Een voorbeeld hiervan: wil je niet dat een bepaalde webpagina door Google ge-indexeerd wordt, dan plaats in de HTML-header:

website:
http://www.google.nl/webmasters/#utm_medium=et&utm_source=bizsols&utm_campaign=sitemaps
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van hoe het beveiligd is. Als google er bij kan, dan zal hi het spideren.