Slecht internet! Hoe op te lossen?

Ik heb een PC op zolder met Windows XP
De wifi is zeer slecht dus ik kan eigenlijks niet op internet! Ik zou graag een goedkope oplossing willen hebben hoe ik de wifi beter kan maken of via LAN. Heeft iemand een goede en goedkope oplossing voor dit probleem ?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb ook eens gehoord dat je van stopcontact naar een LAN poort kan in de PC
Weet iemand hoe dit heet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar is hij weer: de WIFI-versterker.

Het beste antwoord

Je kan het proberen met een range-extender, maar hoogstwaarschijnlijk is je architectuur binnen je huis niet optimaal voor draadloos LAN. Goedkoopste en niet afhankelijk of de poes er voor ligt: ouderwets een kabeltje trekken. Je kan die vaak langs de CV-buizen trekken: 30 meter voor €12,- (koop je geen range-extender voor):

http://www.bol.com/nl/l/computer/pc-accessoires-netwerk-internet-netwerkkabels/N/7109/index.html

Toegevoegd na 3 uur:
N.a.v. je uitbreiding: dat heet een homeplug-systeem en dat gaat i.d.d. over het electriciteitsnet. Er wordt gezegd dat het niet uitmaakt of de betreffende WCD's tot één groep horen, maar dat zou ik toch eerst uitproberen (eerst even een setje lenen). Als je een probleem hebt met je electriciteit, tja men zegt dat die homepluggen daar tegenkunnen en beveiligd zijn, maar als ik daar een laptop van een paar honderd euro aan zou hebben hangen, zou ik er niet aan beginnen:

http://www.kieskeurig.nl/homeplug
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bexankt!!!!

Andere antwoorden (2)

als je een internet abonnement een paar jaar geleden afgesloten hebt

kun je kijken of de prijzen nu niet veranderd zijn

meestal heb je voor het zelfde geld meer MB ( dus hogere snelheden)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook eens in je router kijken of het kanaal waarop de Wifi wordt uitgezonden wordt schoon is. Vaak zitten meerdere routers in de buurt op het zelfde kanaal uit te zenden waardoor ze elkaar beinvloeden. De kwaliteit van het Wifi signaal gaat dan sterk achteruit.

Laat de router de kanalen scannen en stel deze dan op een leeg kanaal in. Bijvoorbeeld: je router zendt nu op kanaal 8 uit maar hierop zitten ook nog 3 andere buren met routers. De scan laat dat zien.
De scan laat tevens zien welke kanalen vrij zijn.
Door naar zo'n vrij kanaal over te schakelen heeft je router geen last meer van storende invloeden en wordt het signaal aanzienlijk beter, ook op zolder!