Ik wil thuis per kind kunnen regelen tot hoe laat ze WiFi hebben. Hoe regel ik dat?

Ik heb een experiabox van KPN en die heeft geen mogelijkheid om per device internet access te regelen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Internet
1.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Door afspraken te maken. Je kan ze wel afsluiten van Wi-Fi, maar wat wil je gaan doen met 3g/4g gebruik?
paulus811
5 jaar geleden
Eens met LeonardN, je moet je eigen kinderen kunnen vertrouwen. En zo niet, dan kun je altijd nog steekproeven nemen door op de router in te loggen om te zien welke apparaten actief zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik wil graag een technisch advies, geen opvoedkundig advies. Bedankt!
LeonardN
5 jaar geleden
Het meeste technische advies is te omzeilen of je moet het zo hard dichttimmeren dat je steeds een gast die gebruik wil maken van je WIFI moet gaan whitelisten. Daarnaast is het 4g probleem daar. Je kan zelfs een smartphone gebruiken als laptopmodem. Als je dit op een technische wijze op wil lossen zal je je vraag anders moeten stellen gok ik en melden over welke apparatuur je kinderen beschikken. Dan nog is bijna elke methode vrij vlot, simpel en kosteloos (of juist kostenopjagend* voor de ouder) te omzeilen. *Stel je voor dat de kinderen over de 4g bundel schieten omdat hun telefoon zo ingesteld staat dat deze 's nachts op de achtergrond dingen up en downloadt, Dus ook dat moet je eerst even goed gaan afregelen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De kinderen hebben één smartphone met een prepaid bundel, dus het verlies is maximaal het tegoed van hun prepaid opwaardering. Ik wil graag per user / mac adres een tijdslimiet instellen, zodat ik er ook geen omkijken naar heb.
LeonardN
5 jaar geleden
Hebben ze laptops?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De kinderen hebben één laptop die samen gebruiken.
LeonardN
5 jaar geleden
Andere router kopen en aansluiten op je netwerk
Al hun apparaten blacklisten OF als ze zo snugger zijn om een wifi-dongle te kopen whitelisten EN blacklisten vanaf bepaalde tijd.
Netgear schijnt aardige parental controls te hebben
https://tweakers.net/pricewatch/461763/netgear-r6400/specificaties/

Antwoorden (2)

Plaats na je modem/router een tweede router waarin je DHCP uitschakelt ( anders gaat die ook ip adressen toewijzen) Voor die tweede router neem je een exemplaar waar je op mac niveau de toegang kan regelen. Tegen de tijd dat ze dat weten te omzeilen, zijn ze toe aan volledig internet :-)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De nieuwe versie van IOS (iphones, ipads) heeft een nieuwe functionaliteit genaamd Screen Time. Hiermee is het mogelijk om per type applicatie in te stellen hoe lang en op welke momenten deze gebruikt kunnen worden.

Het gebruik van whatsapp, internet (Safari), facebook, instagram of games kun je hiermee op gewenste tijdstippen onmogelijk maken.