Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft mijn routerbeheer soms een gebruiker aan die in 1901 voor het laatst actief was in 1901?

6 jaar geleden
in: Internet
1.1K
ronron1212
6 jaar geleden
in 1901 waren er nog geen routers.
Poet
6 jaar geleden
Dank ronron!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat apparaat heeft waarschijnlijk lange tijd uitgestaan (stekker er uit) en de batterij die ervoor zorgt dat datum en tijd kunnen worden onthouden is leeg of verwijderd.

Ergens schijnt een klein batterijtje of accu'tje te zitten waarop het apparaat niet kan werken, maar die wel dit soort gegevens kan onthouden. Digitale camera's hebben bijvoorbeeld ook altijd een extra knoopcel batterijtje voor het onthouden van instellingen.

Als ik mijn oude iMac aansluit, staat die ook altijd op 1 januari 1901. Ik kan dan wel de datum weer goed instellen, maar nadat de stekker er uit is geweest is het opnieuw 1901. Als ik de datum niet opnieuw instel voor ik ga werken, krijgen bestanden die ik op de oude iMac bewerk en opsla ook 1 januari 1901 als bewerkingsdatum.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding