Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen WiFi verbinding op mijn Mac op m'n bureau maar op m'n MacBook (ernaast) wel. Elders in huis op m'n gewone Mac ook, hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Internet
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan omdat niet alle apparaten even goed zijn in het opvangen van zwakke wifi-signalen.

En het is niet zo dat wifi-signalen voor 2 apparaten even zwak of sterk zijn omdat deze apparaten naast elkaar staan. Mogelijk staat de macbook dichter tegen of onder een betere hoek bij een reflecterend voorwerp waardoor hij het wifisignaal 2 keer 'ziet' passeren en dus mogelijk net wel een verbinding kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O.k. bedankt dat ga ik uitzoeken, het is begonnen nadat ik m'n MacBook er naast heb gezet op m'n bureau.
Zou in dit geval een WiFi versterker op m'n MAC de oplossing kunnen zijn ?

Andere antwoorden (2)

staat de adapter wel aan? soms zit er een schakelaar op de buitenkant, ook vaak is het een toetscombinatie of functietoets waarmee je de adapter aan/uit zet
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Heb je je WiFi zelf ingericht?
Want als iemand anders het heeft gedaan kan hij MAC filtering hebben aangezet dat alleen die computer mag verbinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding