Geen wifi op Samsung tablet

Mijn moeder heeft net een Samsung Tab 2.0 7inch gekocht, maar kan geen wifi verbinding maken. Na het invoeren van het wachtwoord staat er "opgeslagen, beveiligd", maar geen internetverbinding. De signaalsterkte is sterk-erg sterk.

Aan de tablet ligt het niet, want bij mij thuis werkt deze prima.

We hebben de router zowel software- als hardwarematig gereset en hieruit blijkt ook dat het wachtwoord correct is.

Zelf nog geprobeerd met mijn eigen tablet om verbinding te maken, maar ook dat lukte niet.

Iemand nog ideeën wat ik kan proberen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Zet een de beveiliging op de router uit (even maar om te testen of je er dan wel doorheen komt)
Als dit lukt, de netwerkbeveiliging in de router op WPA-PSK zetten. Oude routers staan nog standaard op WEP.