Wat heeft een snellere ping: kabel of ADSL?

Bij verder gelijke down/uploadsnelheden.

Glas even buiten beschouwing gelaten. Ik veronderstel dat glas de kortste ping heeft, al is dat slechts een vermoeden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (1)

Kabel heeft een snellere ping indien je wat verder weg woont van de centrale voor het ADSL. Als je kabel neemt van bijvoorbeeld 25 mbit krijg je ook gegarandeerd 25 mbit. Bij ADSL ligt het aan de afstand tot aan de centrale en dit beïnvloed dus je download speed, upload speed en ping. Dit zie je ook vaak in de reclames met TOT 25 mbit bij ADSL want ze kunnen het niet garanderen.

Dus woon je dichtbij een centrale (+/- 300-500m) dan zal er niet veel verschil inzitten. Bij 500-1000m of verder merk je het echter wel.

Check de bron even voor je afstand.