Hoe kan ik mijn internet sneller maken?

Ik heb redelijk internet thuis, alleen boven, in mijn kamer niet. Eerst had ik hier nooit internet, want: rond mijn kamer zit de leiding van de verwarming waardoor het internet draadloos niet doorkomt. Heel vervelend, maar de oplossing was natuurlijk aan de kabel. Gedaan, het internet werkt ook, alleen beneden is het heel snel en hierboven héél sloom, terwijl de pc kwaliteit niet veel slechter is. Hoe verbeter ik het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk geruik je een hele lange kabel. Je kan proberen om een kortere kabel te gebruiken van de router naar je pc.

Hoe langer de kabel, hoe zwakker het signaal word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het ook met een nieuw apaaraatje van netgear proberen die ontvangt een wifi singaal, versterkt het en stuurt het door.

Kijk op nu.nl
>tech
>gadgets
>dan in het reitje met oud nieuws kijken naar zoiets.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is
Veel succes

Gr. Hylke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt proberen van kanaal te wisselen. Stel,dat er in Uw omgeving 3 routers op kanaal 6 zitten,dan zou ik op een andere gaan inloggen. Om er achter te komen,op welk kanaal er van julie router gebruik wordt gemaakt is het programma op de volgende website perfect (GRATIS)
Nadat U ditheeft geïnstalleerd en het programmaatje opent staat in het 3e tabblad het kanaal ,waar jullie router aan hangt.
Kies gewoon degene die het minst of helemaal niet wordt gebruikt en er is gelijk meer snelheid,boven op zolder.
Het kanaal veranderen kunt U in het menu ( via een browser) van de router ,uitvoeren. Kies daarvoor WLAN>>Radio Channel en het vrije kanaal invullen >>Apply.

http://www.metageek.net/support/downloads/

Het programma heet inSIDDer 2.0.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het signaal dat wordt verstuurd van de router versterken door er een access point op aan te sluiten. Een goede keuze is dan bij de Engenius ECB-9500 of M-35

je kan ook een zeer gevoelige wifi usb ontvanger aansluiten op je computer en zo het bereik van je computer vergroten. De Engenius EUB-9603H is prima geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engenius is erg goed spul maar ook erg duur. Er is ook goedkoper spul op de markt. Vraag bij je leverancier of je het mag gebruiken en eventueel omruilen.