Hoe kan het dat het internet op de computer thuis het wel doet en de wifi op mijn mobiel thuis niet werkt?

Als ik thuis op de computer ga, doet het internet het gewoon. Maar de wifi thuis doet het niet. Soms hebben we dat het internet het op de computer èn op onze mobieltjes het niet doet, maar nu doet het internet het op de computer niet, maar de wifi doet het niet. Ik heb de router al gereset, maar hij doet het nog steeds niet. Hoe kan dit en hoe kunnen we dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Als de vaste computer bedraad is aangesloten en heeft wel toegang tot het internet, en de wifi van de zelfde router geeft geen toegang tot het internet kan het loggen aan de kanalen en frequenties van je router.

Je kan deze instellingen veranderen door met de vaste computer in te loggen in de router en daar de instellingen wijzigen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je router.

Tip: mocht je geen handleiding hebben, typ dan in google: "#routermerk + model# wifi kanaal wijzigen". Meestal vind je de website van de fabrikant die het haar fijn uitlegd. (Het model van de router vind je meestal op de sticker achter/onder op)

Tip: meestal is het kanaal wijzignen al genoeg. Om een kanaal te vinden die het minst gebruikt wordt bij je in de buurt kan je de app "Wifi Analyzer" downloaden. (Alleen voor Android telefoons en tablets).

Toegevoegd na 2 minuten:
"...router geeft geen toegang tot het internet kan het loggen aan de kanalen en frequenties van je router."
Typfout: loggen =liggen