Waarom zijn tegenwoordig alleen maar nietsverhullende 'nieuws'koppen?

Om een voorbeeld te noemen;
Er wordt iets gesuggereerd... en dan eindigt de kop met; ...en dit is waarom

Is dit iets van de laatste jaren?

een jaar geleden
in: Internet
1.4K
SentWierda
een jaar geleden
@MarcusB. Geef eens wat voorbeelden.
Zonder voorbeelden ben ik geneigd te antwoorden dat het in veel gevallen altijd al zo is geweest,..

Het beste antwoord

Dit heeft te maken met clickbaits. Mensen verleiden om op het artikel te klikken en zo generen ze geld.
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft te maken met het lokken van de lezer. Nieuwsartikelen zijn tegenwoordig meer en meer Premium. Dus niet meer te lezen zonder abonnement. Met een pakkende kop tracht men de lezer te lokken, opdat hij het artikel aanklikt en nog liever doet besluiten om een Premiumabonnement te nemen.
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Niet alleen 'premium' maar ook het simpelweg doorclicken biedt de kans meer advertenties te laten zien en dus meer te verdienen.