kan je een eigen gratis site maken met een gratis eigen domein naam zoals www.goeievraag.nl?

ik wil een eigen site maken en heb dat al met google sites geprobeerd maar het heeft niet een echte domeinnaam: www.sites.google.com/sites/----- want ik wil echt een eigen domeinnaam weet iemand een site

Toegevoegd na 12 minuten:
ik heb wel gehoord dat je op iweb op je mac een eigen site kan maken klopt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
3.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met iWeb kun je makkelijk een eigen site maken, maar je hebt nog steeds een host en een domein nodig om het handeltje weg te zetten.

Het beste antwoord

als je echt een eige domeinnaam wil hebben moet je natuurlijk dokken maar dit is ook een optie.
http://www.weebly.com/ alleen komt je site dan zo uit www.jewebsite.weebly.com

voorbeeld van eige: http://pyosridon.weebly.com/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je een eigen domeinnaam wilt, dan zul je er altijd voor moeten betalen.
Hoeft niet meer dan een tientje per jaar te zijn.

Als je een domeinnaam hebt, dan ben je er echter nog niet, je zult ook een plek moeten hebben waar je je site neer kunt zetten. Vaak kan dat wel bij je internet provider, daar heb je vaak wel enkele ruimte. Je kunt dan je eigen domeinnaam linken naar die locatie.

Toegevoegd na 22 minuten:
In aanvulling op jouw aanvulling:
Je kunt in een kladblok-programma ook een heel eigen graties site maken, kwestie van goede commando's en HTML/PHP etc codes intikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt een gratis .tk domein registreren bij www.dot.tk

Maar een .nl domein heb je al vanaf een paar euro per jaar, en dat staat een stuk professioneler.

Met behulp van de dns-instellingen, kun je je domein naar je Google Sites-pagina laten verwijzen. Of beter nog, koppel je domeinnaam aan Google Apps, dan kun je ook mail ontvangen op je domeinnaam binnen Gmail.
bamibal
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
.tk heeft wel wat voorwaarden, moeten minstens 30 bezoekers per 90 dagen komen (zoiets) of het word opgezegd.
En je hebt dan wel reclame banners.
Ja je kunt een eigen domeinnaam op internet gratis krijgen. Echter dit zijn speciale gratis domeinnamen, het staat niet heel professioneel maar het is een mogelijkheid.

Domeinnamen als .nl, .com kosten echter altijd geld (tussen 5-25 euro ongeveer per jaar)

Kijk hier eens:
http://www.freedomain.co.nr/
http://www.dot.tk/nl/index.html?lang=nl
http://www.nic.cz.cc/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gratis zal dat niet kunnen, maar ik betaal bij de Antagonist.nl maar 28e per jaar voor een domeinnaam en veel serverruimte. Een prima oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal gratis kun je een top-level domain niet krijgen, bij mijn weten. (zo heet een domein waar alleen nog www voor en .nl of .com o.i.d achter staat)

Je kunt wel voor 5 euro per jaar een doorstuur domein krijgen en laten doorverwijzen naar de locatie van een gratis website. Voorbeelden waar ik wel tevreden over ben staan in de bronnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb div websites, 2 daarvan zijn gratis waarvan ik mijn domeinnamen aan heb kunnen koppelen
Gratis .

Het domeinnaam kost nu bij hostnet 1,95 voor een jaar en bij jouwweb.nl kost je site niks ook het koppelen niet.

Dan heb ik een site gekocht met domeinnaam die kostte 18 euro per jaar.Starthosting.nl

En heb ik een duurdere van 18 euro per maand ,die deze maand weggaat en ik stap over op de gratis met mij domeinnaam.
Mogelijkheden zat,
succes!