Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik een HTML chat?

Ik wil zelf een chat maken. Ik wil geen reclame, dus ik ga zelf codes plaatsen. Weten jullie hoe ik dit moet doen? Ik heb het programma: Web Page Maker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In basis moet je het volgende doen:

Sessie/relatie/connectie tussen een of meerdere personen. Je kan de berichten direct sturen tussen de peers of het geheel op slaan in een database. Als je het op gaat slaan in een database dan kan je deze ophalen met ajax calls elke zoveel seconden. Als je een eigen server heb zou ik er ape/comet op zetten. In plaats van requests naar je server vanaf de client laat de server weten als er nieuwe data is. Dit is vele malen beter voor je performance. Je ziet dit bijvoorbeeld veel bij veilingwebsites.

Overigens denk ik dat het best moet lukken een open source script te vinden zonder reclame.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet je teleurstellen: het kan niet met alleen HTML.
Het kan wel in combinatie met PHP. Op http://www.hotscripts.com/category/scripts/php/scripts-programs/chat-scripts/ staan een aantal PHP-scripts voor een shoutbox (chatbox).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding